Langgar lari dan aiskrim, posted on Saturday at 08:23

Ok... Kira sengal la aku ni blogging guna android. Uhlala first time sey....
Ni... tajuk atas ni pasal kisah aku waktu form 2 dulu... Kena langgar lari tyme nak beli
aiskrim......
Waktu tu aku dh excited sgt nak pg beli aiskrim then balik skolh terus la minta izin
ngan arwah dady. Tiba di tepi jln dh yakin dh ni tengok kiri kanan pastikan kereta xda, kan abg aiskrim ada kt seberang.. *Takkan la dia nk baling aiskrim dr seberang so aku g melintas la.
Well tyme tu aku kan baik xD *BAIK LAH SANGAT* dh yakin xda kereta so apa lagi... jalan la.
Tetibe aku tgh melintas aku ter-dengar la bunyi kereta mcm brek kuat gila.
Tyme tu aku dok slamber badak jer diam tgh jln tak tau nak buat apa....
Aku still remember la tyme tu aku cuma peluk bdn then bammmmmm!!!!! *kira2 cmtu la bunyi aku kna langgar*
Aku terpelanting then landing cun2 kat bahu jln. Sakit kat badan aku cuma doktor jer yg tau. Ehhh tak2 tuhan jer yg tahu. Aku rsakn badan aku semua sakit n berdarah full mcm kat dlm wwe tu. Mandi darah gila.
Driver yg langgar aku tu kelua dr kereta dia n abg yg jual aiskrim pun cpt2 berlari dptkn aku. Then yg peliknya diorg dua pi lari pulok? Haihh? Herann dan sedih pun ada... Sanggup ada manusia yg tinggalkan budak kecik setengah mati kt tepi jln... Then aku dh tak ingat pa2 lagi. Tapi siste aku ckp yg jumpa aku mcm mayat hidup kt tepi jln tu jiran aku. Okk ketika aku kat dlm ambulan. Aku rasa pening2 skit n aku dnga bunyi siren ambulan nenonenoneno cmtu la.... and tak dpt lupa aku dnga driver ambulan tu ckp cmni kt kereta dpn 'tepi2!!!!!!!!!' wuihh cmtu sekali.... Sampai kat hospital aku terus dibuat pembedahan. Doktor ckp tulang tgn kiri aku patah dan kena di susun balik. Damn creep --'
and and doktor tu jgk ckp kalau berjaya alhamdulillah kalau tak inalillah lh jadinya. Hish doktor niiiiii.
Slps 8 jam dlm bilik pembedahan *siste aku ckp* aku terus tak sedarkn diri. Then esok paginya aku terbangun n cerita la ke siste aku psl driver ambulan tu. Then siste aku ketawa2 sambil mengesat air mta dia. Aku pkir dia terharu laaa dia ckp driver ambulan tu sbnarnya drive ambulan bukan sbb aku yg kritikal tapi perut dia yg kritikal. Sampai jer hospital kakak aku tengok dia yg lompat turun dr ambulan then berlari mengalahkn pelari pecut 1300 kilometer. Ish ish ishhh. After one week aku dlm hospital so apa lagi balik lah. Takkan nak g vacation pulak. Mmg mcm org parkinson la tgn kiri aku bergegar gegar tyme pgg gelas nak minum. Mmg tyme tu aku putus asa gila tapi nasib la ada siste aku grandma dan dady. Terima kasih sbb menjadi pendorong semangat saya. Terharu wehh diorg mmg sbr la lyn aku yg dh mcm oku ni. Kecuali abg aku. Yg ni teaser gila2,, ada ka patut dia ckp kt aku cmni. Habis la kau mmg takda peluang la nk dpt anak. Wtf? Takdo kene mengene woii. Habih aku menangis i think budak perempuan pun kalah kne kacau dia.
Hampir tiga bulan tgn aku berbalut. Yang paling aku tak suka bila tgn aku gatal. Nak garu pun punyalh susah. Aku suruh siste aku tolong garukan mmg takdok kenikmatan langsung!! 5 month then dady aku nak bwk aku g jumpa pakar perubatan tradisional. Aku tengok pakar tu pun sah2 die ni dukun. Cmne aku tau? Die sempat promote lg kt arwah dady aku psl minyak senyonyong a.k.a minyak pengasih. Dukun tu pun ckp ada jin dlm bdn aku tu tgn bergetar getar. Cilaka lah lu! Gua patah tgn tak nampak ker berbalut hah? Dah2 lps tu arwah dady pigi bwk aku jumpa pakar akupuntur. Dtg2 aku dgn dady tengok ada apek pakai t-shirt putih ngan seluar hawaii pendek. Dia ckp cmni' haiyaa u olang punyala bolo ohh ini bukan keldai akupuntur ini keldai akuakultur' hoo patut la aku tengok bnyk kolam ikann. Okeh yg tu slhkn dady aku yg slh dtg. Then destinasi kami org lagi dahsyat. Arwah dady aku pi bwk aku jumpa pakar kaunseling. Kononyerr konon la nak membaik pulih semangat aku. TAPI dady aku pulak ler yg jadi pakar kaunseling sbb? Pakar kaunseling tu punya lh gila. Aku masih ingat lg ayat dia. 'Okeh hari ni kita akn berbicara pasal realiti kehidupan. Kehidupan ni banyak cbrnnya dan kalau nak berjaya...' kau ni pakar kaunseling ker motivasi. Lps tu aku berdiri aku tarik tgn dady aku sroh pi balek rumah tengok tivi. Ehh dh 6 setengah bulan aku finally sembuh :D biarpun still sakit skit tapi at least sembuh itu alhamdulillah. Aku bersyukur sbb masih ada org yg nak jaga aku tyme sakit. Terima kasih semua.
Okeh sampai disini saja memori pelik saya. Kbai tdo.
P/s: I love you farra elfie. Goodnight